donderdag, maart 29, 2007

Polshoogte nemen

Ik ga even polshoogte nemen op Kreta. Kijken hoe mijn huisje erbij ligt, of de buurtkat nog leeft, of de kakkerlakken ondergronds zijn gebleven en de afstand tussen mijn huis en de zee nog hetzelfde is.
Lief gaat mee om zich ervan te verzekeren dat ik weer terugkeer naar Nederland en me niet vergrijp aan een behaarde Kretenzer.

Niet dat ik met die gedachte rondliep, maar zo af en toe vraag ik mij vol verbazing af welke reden de mensen op straat om me heen hebben om hier te blijven wonen. Of doen ze dat vrijwillig, omdat ze hier nu eenmaal toevallig al waren?
Mijn onvermogen om dit te begrijpen geeft wel aan dat deze zomer geen makkelijke rit gaat worden.

Lief doet er verstandig aan me te vergezellen.

2 opmerkingen:

Rene Smit zei

Nog niet een jaar terug en het begint al weer te kriebelen. Mensen zoals jij (en ik?) zijn niet gemaakt om langer dan een x jaar op één plek te wonen....

Anoniem zei

Hier is iets dat je misschien wat zal opbeuren:
zaterdag 21 april derde Wageningse Boekenmarkt.
De organiserende dames zeggen er over: "Er komen ruim honderd boekenhandelaren. Dat betekent meer dan een verdubbeling ten opzichte van 2006. We zullen een aantal handelaren moeten teleurstellen, gewoon omdat we aan de grens zitten. Het dreigt helemaal vol te lopen"
En ik vond het vorig jaar al zo veel!