woensdag, november 07, 2007

Drama queen leest Kafka

* Er komt niet veel van lezen de laatste tijd. Een paar pagina's in bed, maar ik val meestal al na drie bladzijden in slaap. Toch voor elkaar gekregen om op deze manier Kafka's Amerika uit te lezen. Ik ken geen andere schrijver die het voor elkaar heeft gekregen om doorsnee mensen en saaie handelingen in een pageturner te verwerken. Deze goede man is het gelukt, en helaas kunnen we hem dat niet meer mede delen.

* Een nieuwe baan, nieuw ritme, nieuwe mensen, onzekerheden, veel leren en boven dat alles nog hard werken ook. Het vergt wat van een mens. Dit mens dan. Heel erg langzaam begin ik te wennen aan het nieuwe ritme en het gebruiken van mijn hersenen. Het gebruik daarvan was bij Prometheus nogal gelimiteerd. Driehonderd keer per dag de telefoon opnemen met hetzelfde riedeltje vraag niet zoveel van je verstandelijke vermogens. Ik ben van mening dat in de acht maanden dat ik daar als receptioniste werkzaam was er beduidend meer hersencellen zijn afgestorven dan normaal. Hersencellen die ik nooit meer terug zal krijgen; Margriet Sitskoorn zal het er waarschijnlijk niet mee eens zijn.

* De nieuwe baan begint steeds leuker te worden. Ik zit op mijn plek, maak dagelijks rare dingen mee, en dat heb ik nog wel het meest gemist. De soap opera die onderdeel van het leven behoort te zijn. Leven in de brouwerij. En het leukste ervan is dat je om half zes de knop kan omzetten en het vervolg wacht tot morgen. Ach ja, drama queen in hart en nieren.

* Sinds twee weken rook ik elektrisch. Na drie mislukte stoppogingen lijkt dit een geweldig alternatief te worden. Om het nog maar niet hebben over alle aandacht die ik krijg wanneer ik aan mijn dampende ballpoint zit te lurken. Voor de singles: dit is hét device om benaderd te worden. Ga hiermee in een bar staan en je wordt belaagd door vreemden.
M. moet ze met horden van me weghouden. Helaas geen illusies voor mij, men komt toch echt voor de elektronische sigaret... Toch?

* En omdat ik het niet kan laten, een heel fout nummer uit de jaren '80 om even nostalgisch door de kamer te huppelen.

4 opmerkingen:

Robert Koopman zei

Elektrisch roken?

Ik ben blijkbaar oud geworden, heb geen idee wat dat is.
Maar ik had dan ook geen enkele moeite om te stoppen met roken.
Gewoon ophouden en niet meer zeuren was bij mij de sleutel tot succes.

Unknown zei

Dat lijkt me nu helemaal niks, die manier van roken. Of vergis ik me?

Vive le dramage :-)

Anoniem zei

Waarom heb ik toch nooit naar Prometheus gebeld, van of mijn manuscript al een paar treedjes hoger lag.

Niet vanwege dat manuscript dus, dat zou zinloos zijn geweest. Geen redacteur die het in zijn hoofd zou halen om het te behoeden voor versnippering.


Willemjansen.volkskrantblog.nl

Blogger zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.