dinsdag, januari 02, 2007

Kater

Gelukkig nieuwjaar krijg ik mijn strot niet meer uit.
Na een fijn weekend vol wijn, champagne en lekker eten bij de familie ging ik op zondagavond weer ontspannen huiswaarts naar Amsterdam.
Bij binnenkomst viel de uitzonderlijke troep mij op. En de vloer plakte. Een flesje Sake lag om.
Toen viel mij pas op dat mijn Skype headset op de grond lag. Samen met de webcam.
En er geen laptop meer op tafel stond.

Achter bleek een raampje ingegooid en de achterdeur geforceerd.
Ingebroken.

En vanochtend belde lief.
Zijn fiets was voor onze deur weggejat.

Leuk zeg, Amsterdam!

10 opmerkingen:

sneuper zei

Wat beroerd!! Écht een rotbegin van het nieuwe jaar. Heb je wel aangifte gedaan (niet de je laptop erdoor terugkomt, maar toch...).
Wat te doen als troost? Oliver Twist lezen denk ik, en hopen dat het met de dief in kwestie uiteindelijk ook zo afloopt. En aan de andere kant: hopen dat jou niet overkomt wat Dana overkwam in Talk Talk van T.C. Boyle.

Hoe dan ook: sterkte!

Bibliofilos zei

We blijven aangifte doen. Ik zit erover te denken om een nieuwe laptop aan te schaffen, deze pal voor het raam te plaatsen en vervolgens de tuin en de keuken vol te zetten met berenklemmen. Idee?

Anoniem zei

Leuk he, Amsterdam. Nieuwe ervaringen.
Er zijn ook al heel wat liedjes over Amsterdam geschreven en die gaan meestal niet over leuke boekwinkeltjes maar over gestolen fietsen, drugs en hondenpoep.
Komt allemaal wel weer goed als je je aan elkaar vasthoudt.

Rick zei

Hier in Wageningen gebeurt het anders ook gewoon. Bij een vriend in één week inderdaad laptop én fiets weg.
Zie het zo, je hebt nu alle ellende achter de rug, zodat je er verder een mooi jaar van kunt maken. Gelukkig nieuwjaar!

Anoniem zei

Ik had precies dezelfde gedachte toen mijn portemonee m.b.v. een stok via een tuimelraam van mijn bureau was gejat. Iedere nacht hoopte ik dat hij het nogmaals zou proberen zodat ik zijn arm kon breken.

De politie heeft hem trouwens wel gepakt!

Anoniem zei

Aso!

Dat is een dubbele kater.

Anoniem zei

1 troost: je boeken hebben ze je gelaten...
erger dan je laptop kan het boek zijn wat je op die laptop aan het schrijven bent... ik hoop dat je je er doorheen slaat!

Anoniem zei

DE amsterdam tip is natuurlijk: een ouwe en aftandse fiets!

en voor een geeltje neem je weer een over van een junk...

Anoniem zei

Wat een ellende

Anoniem zei

ik hoor net van mijn bakster dat haar ook allerlei ellende is overkomen - misschien schrijf ik er nog over op mn log, voor mn toekomstige bundel:
de provence: het dagelijks leven.
denk je dat je dat ms een positieve brief kan sturen bib?
thanks en advance! (lit)